Målselv kirkelige fellesråd > Kontakt > Artikler > Artikkeldetaljer


Artikkeldetaljer

Stilling ledig - Kirkeverge i Målselv


Målselv kirkelige fellesråd søker ny kirkeverge i 100% stilling. 2.gangs utlysning med søknadsfrist 31.03.2023.

Som kirkeverge vil du få det daglige ansvaret for fellesrådets virksomhet i Målselv. Kirkevergen rapporterer til fellesrådets valgte leder og medlemmer, som er Målselv kirkelige fellesråds øverste organ ("styre").

Målselv kommune med ca. 6.500 innbyggere har en attraktiv beliggenhet i umiddelbar nærhet til både natur og flyplass. Stabil nærligs- og boligutvikling betyr at kommunen har et aktivt kultur- og musikkliv der også kirken spiller en viktig rolle.

Målselv har to sokn med fire gudstjenestesteder; Målselv kirke, Øverbygd kirke, Kirkesnesmoen kapell og Heggelia kapell. Det er tre gravplasser. Soknene betjenes av en engasjert og samarbeidsorientert stab som totalt teller 8 personer, herav 2 prester. Administrasjonen består av kirkeverge og konsulent, i tillegg er det 2 kirketjenere, organist og kateket.

Alle ansatte arbeider i begge sokn. Menighetsrådene har felles trosopplæringsplan og felles menighetsblad. Det er et godt samarbeid mellom ansatte og frivillige, og et godt tverrfaglig samarbeid i staben.

ARBEIDSOPPGAVER

* Utøve daglig ledelse og forvaltning av fellesrådets virksomhet i samsvar med vedtatte planer, budsjetter, gjeldende lover og forskrifter

* Ansvar for å lede og motivere høyt kompetente ansatte

* Gravplassmyndighet for alle kommunens innbyggere

* Sørge for god forvaltning og drift av kirker og gravplasser

* Være saksbehandler og sekretær for fellesrådet og andre utvalg

* Sikre finansiering av driften og investeringsprogram gjennom aktiv forhandling om økonomiske rammer og søke andre finansieringsløsninger der det er mulig

* Lede strategi- og utviklingsarbeid for fellesrådet i samarbeid med menighetsrådene

* Bidra til å skape gode relasjoner og samhandling med, og mellom, menighetene

* Representere virksomheten utad mot kirkelige organer, lokalpolitikere, administrasjonen i kommunen, media og andre interessenter

KVALIFIKASJONER

-Høyere økonomisk/administrativ utdannelse. Særskilt relevant praksis kan kompensere for manglende utdanning.

-Relevant ledererfaring.

-Erfaring fra møteledelse, forhandlinger og/eller annen utadrettet virksomhet.

-God kjennskap til kirkelig forvaltning og organisering.

-Engasjement for kirkens visjon og målsettinger.

-Erfaring og gode ferdigheter i bruk av dataverktøy.

-Må kunne føre og avslutte regnskap.

-Medlem av Den norske kirke.

-Den som tilsettes må fremlegge tilfredsstillende politiattest i henhold til Kirkeloven §29.

PERSONLIGE EGENSKAPER

* Gode lederegenskaper og evne til organisering.

* Gode kommunikasjonsevner både muntlig og skriftlig.

* Strukturert og ryddig.

* Kunne arbeide godt selvstendig og i team med ansatte og frivillige.

* Personlig egnethet og motivasjon for stillingen vil bli vektlagt.

VI TILBYR

-En variert og utfordrende lederstilling med mange viktige oppgaver i et spennende og godt arbeidsmiljø.

-Lønn etter avtale.

-Pensjonsordning gjennom KLP.

-Gode digitale verktøy som gir god fleksibilitet i en hektisk hverdag.

-Kollegaforum på regionalt, bispedømme- og landsnivå.

-Tilbud om kurs og lederutvikling gjennom KA.

-6 måneders prøvetid.

 

Ved søknaden vedlegges CV, vitnemål og attester.

Ved oppfølging av søknaden vil det blir spurt etter referanse.

Søknad sendes til: Målselv kirkelige fellesråd på epost: kirkeverge@malselv.kirken.no eller vanlig post; Fagerlidal 18, 9325 Bardufoss.

Spørsmål vedr. stillingen kan rettes til leder i fellesrådet, May Britt Odden, tlf. 948 92 590 eller kirkeverge Roald Wikran tlf. 77 83 08 93.

Søknadsfrist 31.03.2023

Tilbake